Sunday, June 20, 2010

RAPORT: Stretnutie pod lipami




U subotu je po tridesetdeveti put odrzan Susret pod lipama, godisnje okupljanje pisaca, pesnika, strip crtaca i ilustratora koji rade za jedini omladinski casopis na slovackom jeziku u Srbiji Vzlet. Susret je ovaj put odrzan u nama susednoj Padini.

Iako je ova manifestacija imala svoj pocetak u 14 casova,  u Padinu krenuo tek oko pet sati popodne, pa sam neka desavanja propustio. U pola tri je bila planirana setnja Padinom, poseta padinskoj osnovnoj skoli i Etno-domu, a u 16h je bila zakazana ceremonija otvaranja izlozbe ilustracija mladih autora, ilustracija koje su objavljene u casopisu Vzlet. Izlozbu su otvorili Ana Tomanova Makanova (predsednica Nacionalnog saveta Slovaka) i Samuel Ziak (direktor casopisa Hlas L’udu).

Izlozba ilustracija je priredjena na spratu Doma kulture i nju sam posetio odmah po dolasku. Izlozbeni prostor je bio vrlo dobro sredjen. Minimalisticki, potpuno nenametljivo i nepretenciozno. Vecinu radova sam prepoznao sa stranica casopisa. Iako su to crtezi i slike ucenika osnovnih i srednjih skola za mnoge od njih se moze reci da su uradjeni na jednom zaista visokom umetnickom nivou.

Na zalost, vreme nam juce bas nikako nije bilo naklonjeno. Nesnosna vrucina i sparina koju ni obilna kisa nije olaksala ucinila je svoje, pa sam na koktelu koji je bio priredjen posle izlozbe stajao kao osamucen i lokao kiselu za kiselom. Nije mi bilo nidocega! Posle koktela smo se svi preselili u bastu najpoznatijeg padinskog kafica Rupa. Seo sam za sto sa nekim starijim ljudima i u nadi da ce me to pomalo oraspoloziti narucio sebi hladno pivo. Program u basti Rupe je obelezilo obracanje direktora casopisa Hlas L’udu Samuela Ziaka u kojem je izrazio nadu da u ovim mladim piscima i pesnicima lezi buducnost slovackog naroda na ovim prostorima. Nakon sto su cetiri pesnikinje procitale svoje nagradjivane radove, na nas se  srucio veliki pljusak koji je nakratko prekinuo program i naterao nas da se iz baste preselimo u prostorije kafica.

Unutra su se recitacije i razgovori nastavili, ali zbog prilicne guzve i slabijeg ozvucenja nije se bas sve moglo saslusati. Program se zavrsio oko osam satu uvece i ljudi su se razisli kud koji. Ja sam sa prijateljima iz Kisaca otisao u kracu setnju Padinom a onda u bife Pera Zdera na pljeskavice. Malo kasnije smo se vratili u Rupu gde je svoj nastup imala grupa String Souls.  Kafic je opet bio prepun, bend na bini vrlo dobar…

U Kovacicu sam se vratio oko ponoci, pravo za sank u FM-u a posle i u Cepelinu. Sve u svemu nije bilo lose. Da nas je vreme malo bolje posluzilo bilo bi odlicno!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home